Sunday, February 21, 2010

Morgonstund har gull i mun

Jag kan nästan svära på att D-vitaminerna jag har börjat ta (4000 µg per dag) har börjat fungera redan. Ja, jag vet att det är mycket men jag läste en intervju med en dansk kvinnlig läkare som sade att kvinnor i Skandinavien faktiskt behöver så mycket på vintern för att fungera optimalt. Faktum är att endast en halv timme i solen på sommaren ger 5000-6000 µg (är man ute mer än en halv timme spelar det ingen roll, nivån höjs inte). Så jag testar. I tillägg tar jag det nya energihöjande kosttillskottet Énaxin, som är 100 % örtbaserad.

Jag har varit så extremt trött denna vinter. Hade jag kunnat så skulle jag säkert sovit i 18 timmar per dygn och jag är så otroligt less på att inte orka göra något. I dag vaknade jag upp, pigg som en mört och kände mig totalt utvilad. Fantastiskt!

No comments: